Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2014

Βγες από το «κουτί»!


Δεν γεννήθηκα στον Άγιο Νικόλαο, δεν έχω καταγωγή από Κρήτη και δεν έζησα τα περισσότερά μου χρόνια στην Κρήτη. Μεγάλωσα όμως στον Άγιο Νικόλαο, πήγα σχολείο στον Άγιο Νικόλαο και τα τελευταία χρόνια ζω και δουλεύω στον Άγιο Νικόλαο. Κρητικός δεν ήμουν αλλά έγινα, αγάπησα τον τόπο μας όσο κανένα άλλο από όσους είχα την ευκαιρία να επισκεφθώ. Η αγάπη αυτή με οδήγησε να συμμετάσχω στα κοινά της περιοχής μας και να διεκδικώ καθημερινά κάτι καλύτερο για τον τόπο αυτό όπως πάντα τον φανταζόμουν και τον είχα ονειρευτεί. 

Παρατηρούσα καθημερινά τον κόσμο γύρω μου, τους συμπολίτες μου αλλά και το κοινωνικό, πολιτιστικό, οικονομικό και φυσικό περιβάλλον που συνεχώς υποβαθμιζόταν. Μέχρι και σήμερα δεν έχει εκτιμηθεί αυτό το περιβάλλον για τις δυνατότητές του. Όταν λέω για δυνατότητες εννοώ τις ευκαιρίες που είχαμε και χάσαμε αλλά και το μέλλον που μπορούσαμε να έχουμε και δεν διεκδικήσαμε.  Ζήσαμε πολλά χρόνια με την επιλογή της οικονομικής άνεσης, με την διαφθορά που μας βόλευε και την εκμετάλλευση κάθε πόρου για προσωπικό μας συμφέρον. Το κάναμε γιατί κοιτούσαμε τους μεγάλους σωτήρες μας να κάνουν το ίδιο... το κάναμε γιατί ποτέ δεν μάθαμε να εκτιμούμε, να σεβόμαστε και να αγαπάμε. Για την καθημερινή διαχείριση του τόπου μας επιλέγαμε ανθρώπους της διπλανής πόρτας, επιλέγαμε αυτόν που μας γιατρεύει ή αυτόν που μας υπόσχεται την συνέχεια της παραπάνω κατάστασης ώστε να νομίζουμε ότι ζούμε ευτυχισμένοι αφού καλύπτονταν όλα μας τα εγωϊστικά, προσωπικά και ιδιοτελή συμφέροντα.


Αυτή η συμπεριφορά, αυτή η κατάσταση, μαζί με την αγάπη που ένιωθα για τον τόπο αυτό με οδήγησε σε μια καθημερινή μάχη για κάτι καλύτερο. Μέσα από την συμμετοχή μου σε κινήσεις πολιτών ή συλλόγους προσπάθησα να διεκδικήσω αυτό το καλύτερο. Πολλές φορές ήμουν μόνος αλλά και άλλες φορές είχα μεγάλη παρέα και καταφέρναμε μικρές επιτυχίες από τους στόχους μας. Μέχρι και σήμερα ο αγώνας αυτός συνεχίζεται όχι μόνο από εμένα αλλά και από ένα πλήθος ανθρώπων που συμμερίζονται το όνειρό μου για μια κοινωνία δίκαιη, για ένα τόπο που εκτιμάται, για ανθρώπους ανιδιοτελής. 
Η παρέα αυτή δεν ήταν αναγκαστικά κολλητά φιλαράκια μου, ούτε περνούσα καθημερινά τη ζωή μου μαζί τους. Με πολλούς είχα τις διαφωνίες μου αλλά και τις προκαταλήψεις μου. Δυστυχώς οι προκαταλήψεις ειδικά σε μια μικρή κοινωνία είναι μερικές φορές αναπόφευκτες όταν δεν έχουμε μάθει να κοιτάμε έξω από το «κουτί». Όταν λέω «κουτί» εννοώ τα πρότυπα και την καθοδηγούμενη λογική που μας επιβάλλεται είτε είναι από μια απλή διαφήμιση, από ένα κουτσομπολιό είτε από την εκπαίδευση που λαμβάνουμε από τους ήδη επηρεασμένους γονείς μας ή από ένα σχολείο χωρίς δημιουργικότητα. 
Αυτό το «κουτί» προσπαθώ καθημερινά να αποφύγω με την προσπάθεια να είμαι ανοιχτόμυαλος και δεκτικός σε συμπεριφορές που μου φαίνονται παράξενες αλλά και να αντιλαμβάνομαι ποιος πραγματικά είμαι και τι θέλω από τη ζωή μου.

Ήθελα λοιπόν με αυτό το κείμενο να απευθυνθώ σε εσάς που είστε κάτοικοι του τόπου αυτού και να αναρωτηθείτε τι πραγματικά θέλετε από τη ζωή σας και πως βλέπετε τη ζωή σας έξω από το «κουτί». Αν μπορείτε να το φανταστείτε τότε μπορείτε να το διεκδικήσετε. Και δεν θα είστε μόνοι... υπάρχουν και άλλοι εκεί έξω που θα σταθούν δίπλα σας και όλοι μαζί και συλλογικά θα τα καταφέρουμε ανεξάρτητα από προσωπικά γούστα και χωρίς εγωϊσμούς. Αλλά με κοινό στόχο και όραμα γι αυτο το κάτι καλύτερο. Αυτο το καλύτερο που δεν βρίσκεται σε φάτσες αρχοντικές ή κομματικές καραβάνες, αλλά αυτό που θα βγεί από όλους τους πολίτες δημοκρατικά με όλη την έννοια της δημοκρατίας και όχι όπως μας έχει προβληθεί μέχρι σήμερα.
Η διεκδίκηση αγαθών όπως είναι η δικαιοσύνη, η αξιοκρατία, η αξιοπρέπεια και η αλληλεγγύη επιβάλει δυστυχώς στις μέρες μας και την σύγκρουση και απαίτηση αυτών των βασικών αγαθών από το κράτος και την εξουσία. Γι αυτό λοιπόν πρέπει και να λειτουργήσουμε συλλογικά για την διεκδίκησή τους.

Τις προηγούμενες ημέρες μέχρι και σήμερα συμμετέχω σε μια νέα πρωτοβουλία που έχει στόχο όσα ανέφερα παραπάνω αλλά και πολλά περισσότερα που πάντα βάση έχουν την εξυπηρέτηση και διεκδίκηση των δικαιωμάτων των πολιτών. Μια πρωτοβουλία που δεν αναλώνεται σε κομματικές ταυτότητες και ούτε έχει την αποτυχημένη προϊστορία που είχαν όσοι ψήφιζατε μέχρι τώρα. Είμαστε νέοι όχι μόνο σε ηλικία αλλά και σε ιδέες και όραμα, και προπάντων θέλουμε ένα τόπο που λειτουργεί αμεσοδημοκρατικά με λόγο από όλους τους πολίτες. Δεν είμαστε οι προκαταλήψεις που μπορεί να έχετε, η «ταμπέλα» που διαβάζετε ή ακούτε. Είμαστε και δεν είμαστε κομμουνιστές, τραβεστί, σοσιαλιστές, αναρχικοί, χίπιδες, αντιεξουσιαστές, εξωγήινοι, σεξογήινοι και ότι άλλο φανταστείτε...
Το σίγουρο είναι ότι είμαστε άνθρωποι (ελπίζω!) που ενδιαφέρονται για άλλους ανθρώπους, που λατρεύουν την ελευθερία, που αγαπάνε το περιβάλλον τους, και που πορώνονται με την δικαιοσύνη.

Θέλω να μην είμαστε λίγοι αλλά να είμαστε πολλοί. Θέλω... αν συμμερίζεστε αυτά που γράφω και αν μπορείτε έστω να δείτε λίγο πέρα από το «κουτί»  να έρθετε στην συνάντηση που έχουμε την Τετάρτη στο ΡΕΞ στις 6.30μμ για να φτιάξουμε μαζί το μέλλον που θέλουμε, και να χτίσουμε μαζί τις θέσεις που θα το καθορίσουν. Αρμόδιοι για τις αποφάσεις θα είστε εσείς με την ελευθερία έκρασης και συμμετοχής μέσω της συζήτησης, των γενικών συνελεύσεων, δημοψηφισμάτων και άλλων αμεσοδημοκρατικών διαδικασιών.
Ελάτε να δημιουργήσουμε μαζί ένα δήμο που θα λειτουργεί με εμάς και όχι με αυτούς!



Αλέξης Μαντάς
Μέλος Συντονιστικής Επιτροπής
Πρωτοβουλίας Δημοτών Δήμου Αγίου Νικολάου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου